"Şeyh Useymin"
((( - Kulum,bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder ta ki ben, onu severim.onu sevdim mi işiten kulağı ,gören gözü,tutan eli yürüyen ayağı olurum.Şayet ben den bir istekte buluncak olursa onu mutlaka veririm. Şayet bana sığınacak olursa onu mutlaka sığınmam altına alırım.)))
Bu hadiste geçen : işiten kulağı, gören gözü,tutan eli, yürüyen ayağı nasıl anlamak lazım diye soruldu.
Bu hadisi kudsi hakkın da verilecek olan cevap şudur: ilkin bilinmelidir ki bu hadis sahihtir. Onu Buhari rikak kitabının otuz sekizinci numaralı tevazu babın da rivayet etmiştir.(hadis no:6502 ebu hureyre rh. rivayetli hadis)
Selef, yani ehli sünnet ,bu hadisin zahir anlamını esas almışlar ve onun hakiki anlamı üzere kabul etmişlerdir. Fakat bu hadisin zahir anlamı nedir? diye sorulacak olursa;
Acaba onun zahir anlamı; Allah Teala, veli kulunun kulağın da gözünde ,elin de, ayağın da dogruluga ulaştırır; öyle ki onu algısı ve ameli, Allah için, Allah ile ve Allah uğrunda olur?
FERD VE TOPLUMUN BAŞ BELASI ZİNA بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ
Değerli Müslümanlar ! unutmayınız ki toplumu tehdit eden en çirkin şeylerden bir tanesi de, zina’dır…. Bu günahda ; beden ve ruh sağlığı, fert ve aile için büyük tehlike olduğundan ötürü, Allah’u Teala bunu kesin olarak yasaklamış ve haram kılmıştır.
“ … Zinaya yaklaşmayın ki, bir rezilliktir, çok kötü bir yoldur. “ (İsra : 12)
Yine : “ … Onlar ki haklı olmanın dışında Allah’ın yasak ettiği iş olarak insan öldürmezler, zina da etmezler. Çünkü bunu yapan günaha batar. Ona azap katlanır, kıyamet günü, alçaltılarak ebedi kalır orada. “ (Furkan : 68 - 69)
Hz. Ebû Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) buyurdular ki: "Allah'ın, yollarda dolaşıp zikredenleri araştıran melekleri vardır. Allahu Teâlâ'yı zikreden bir cemaate rastlarlarsa, birbirlerini "Aradığınıza gelin!" diye çağırırlar. (Hepsi gelip) onları kanatlarıyla kuşatarak dünya semasına kadar arayı doldururlar. Allah, -onları en iyi bilen olduğu halde- meleklere sorar:
"Kullarım ne diyorlar?"
"Seni tesbih ediyorlar, sana tekbir okuyorlar, sana tahmid okuyorlar. Sana ta'zim (temcîd) ediyorlar" derler. Rabb Teâlâ sormaya devam eder:...
İSLAM'DA SİHİRBAZIN HÜKMÜ (BÜYÜCÜ)
İbn Baz Hoca Efendi başkanlığındaki Yüksek fetva kuruluna şöyle soruldu: Bir kadına evlenmesi için bir adam tarafından büyü yapıldı. Kadın Cinnet Geçirdi. Sihirbazı medeni mahkeme hakimlerinden biri tutukladı. Soruşturma sonucunda yöneltilen suçun hak olduğuna karar verildi. Hak ettiği had cezası nedir?
CEVAP: Sihirbaz, Sihrinde küfre yolaçacak şeylere başvurursa dinden çıkma cezası ile öldürülür. Haksız yere birinin öldürüldüğü ortaya çıkarsa KISAS yolu ile öldürülür. Küfrü gerektirecek birşey yapmadığı gibi birinide öldürmediyse, öldürülüp öldürülmiyeceği hususunda ihtilaf vardır.
Sahih görüşe göre SİHİRLE iştigali nedeniyle küfre girmiştir ve dinden çıkma cezası ile öldürülür. İmam Ebu Hanife, İmam Malik ve imam Ahmed b. Hambel bu görüştedir. Onlara göre Şu ayet sihir yapan herkezin küfrüne delalet eder...
"Süleyman’ın hükümranlığı hakkında şeytanların (ve şeytan tıynetli insanların) uydurdukları yalanların ardına düştüler. Oysa Süleyman (büyü yaparak) küfre girmedi. Fakat şeytanlar, insanlara sihri ve (özellikle de) Babil’deki Hârût ve Mârût adlı iki meleğe ilham edilen (sihr)i öğretmek suretiyle küfre girdiler. Hâlbuki o iki melek, “Biz ancak imtihan için gönderilmiş birer meleğiz. (Sihri caiz görüp de) sakın küfre girme” demedikçe, kimseye (sihir) öğretmiyorlardı. Böylece (insanlar) onlardan kişi ile karısını birbirinden ayıracakları sihri öğreniyorlardı...(Bakara 102)
Buharinin Sahihinde , Bicale bin Abde'den şöyle rivayet edilmiştir. Hz. Ömer "Her Sihirbazı erkek ve kadını öldürün" diye ferman yazdı. Biz de Üç sihirbazı öldürürdük.
İmam Maliğin rivayet ettiğine göre Mü'minlerin annesi Hafsa da (r.a.) sihir yapan bir cariyesinin öldürülmesini emretmiş ve öldürülmüştür. Cündüp'den de (R.a.) şöyle dediği rivayet edilmiştir. Sihirbazın cezası Kılıçla vurulmasıdır. Bunu Tirmizi rivayet etmiş ve endoğrusu bu sözün (Nebi s.a.v. sözü değilde) Cündüp (r.a.) sözü olduğudur.
-Buna Göre Sorulan sorunun cevabı; alimlerin görüşlerinin en doğrusuna göre sihirbaz öldürülür, şeklinde olur. Sihrin yapılıp yapılmadığını tespit edecek ve bu cezayı verecek ise müslümanların işlerini üstlenmiş bulunan müslüman yöeticilerdir. Fesadı def etmek ve kargaşa kapısını kapısını kapatmak için böylr yapmalıdır.
www.yaratilisgayesi.com
GELENEĞİNİN ŞER'Î DAYANAKLARI
Doç. Dr. Mustafa DÖNMEZ
Giriş :Günümüz İslam dünyasında ve özellikle de ülkemizde, kutlanagelen Mevlit, Regaib, Miraç, Berat gibi bazı kandil geceleri bulunmaktadır. Araştırmamızda sözkonusu kandil gecelerini kutlama geleneğinin şer'i dayanakları tespit edilmeğe çalışılmıştır. Ayrıca konuyla ilgili olarak İslam alimlerinin görüşleri belirtilmiş ve bu geceleri kutlamanın meşrû olup olmadığı hususunda tatminkar bir sonuca varılmaya çalışılmıştır. Cenab-ı Hâk’dan niyazımız, bu çalışmamızın müslümanlar için faydalı olması dileğidir.
1. Mevlit Kandili :İsminden de anlaşıldığı üzere Peygamber (s.a.v.)’in doğduğu gece olup, Rabi’u’l-Evvel ayının on ikinci gecesine rastlamaktadır. Ancak hz. Peygamberin bu gecede doğduğu konusunda ihtilaf olduğu bilinmektedir.[i] Ayrıca bu gecenin ne fazileti ve ne de kutlanması konusunda hiç bir rivayet sabit olmamıştır. Kaldıki ne Peygamberimiz (s.a.v.) ne ashabı ve ne de selef-i salihin bu geceyi kutlamış değildir.
Daha Fazla İçerik...
Sayfa 7 - 10